2025 m. vasario 6 d.
Genės Vilkelienės STEAM veikla
,,Sveiko maisto šventė“
VIETA: Technologijų kabinetas.
ĮVADAS: savaitę laiko iki veiklos mokiniai rašė, fotografavo – nešė į klasę savo šeimos sveiko patiekalo receptus. Skaitėme, aptarinėjome. Džiaugėmės. Veiklos dieną stebėjome, kaip sveikuoliškus gaminius ruošė Gustavas (LRT laida vaikams ,,Gustavo enciklopedija“, ištrauka) ir Beata Nicholson (LRT laida ,,Beatos virtuvė“, ištrauka). Aiškinomės, koks patiekalas – sveiko maisto patiekalas.
TIKSLAS: išsiaiškinus, koks maistas yra SVEIKAS, dirbant grupėse, iškepti dvispalvę sveikuolišką duonelę.
INTRIGA: kadangi patiekalų receptų buvo daug ir negalėjome apsispręsti, kurį pasirinkti, mokinių laukė staigmena. Ant stalų grupės rado vienodus produktus, receptą ir gaminimo eigą – instrukciją.
UŽDAVINIAI:
- suburti komandą;
- naudojant pateiktą kepinio receptą ir produktus,
- užmaišyti ir pašauti kepti dvispalvę sveikuolišką duonelę;
- iškepus stebėti išvaizdą, paragavus – diskutuoti, reflektuoti, pateikti išvadas ir pasiūlymus;
- dalyvauti sveiko maisto šventėje.
VEIKLOS EIGA. Mokiniai susiskirstė grupėmis po penkis ir dirbo. Kepiniai kepė valandą. Per tą laiką susitvarkėme, pasiruošėme žolelių ir juodą arbatas, pasiruošėme šventei stalus (vieną didelį ratą), kėdes.
Pasakojome, kaip sekėsi dirbti grupėse, mokiniai dėkojo komandos nariams, grupių vadovams. Į šventę pasikvietėme mokyklos sveikatos specialistę Elvyrą, duonele vaišinome mokyklos darbuotojus.
Kodėl vienos grupės duonelė ne dvispalvė? – Tešla nebuvo padalinta į dvi dalis. Viena turėjo likti šviesi, kita – įdėjus kakavos – tamsi. Dedant į formelę reikėjo sluoksniuoti.
Kodėl duonelė nelabai minkšta? – Šiek tiek perkepė. Kiekviena orkaitė turi savo ypatumų.
Ar galima mūsų dvispalvę duonelę pavadinti sveikuoliška? – Taip, nes nėra pridėtinio cukraus, panaudoti sveiki, natūralūs produktai.
Kodėl duonelėje jaučiamas saldumas? – Saldumą suteikia bananai.
Pasiūlymai:
Kad duonelė būtų minkštesnė – įdėti daugiau jogurto.
Galima papuošti tirpintu šokoladu ar kt.
Susitvarkėme kabinetą ir grįžome į klasę.