2025 m. sausio 17 d.
Virginija Davidavičienė, STEAM veikla
Tema: „Ar judėti sveika?“
Akcentuojamos žmogaus kūno dalys (mokytojas išskiria svarbiausius dalykus, kuriuos norėtų išmokyti vaikus).
Pamoka pradedama su mankštele. Po mankštelės pradedama diskutuoti, kodėl reikalinga mankšta. Mokytojas klausimais bando išsiaiškinti, kiek vaikai jau žino. Po trumpos diskusijos įjungiamos skaidrės, kuriose yra aptariamas žmogaus kūnas, kas padeda kūnui išlaikyti save, kodėl mes judame. Aptariami žmogaus griaučiai, kad kaulus jungia sąnariai ir tai leidžia kaulams lankstytis.
Pirmoji užduotis: nupiešti ir iškirpti mažiausio komandos nario siluetą, ant jo suklijuoti žmogaus kūno dalis.
Darbo eiga:
Vaikai paskirstomi komandomis, kad grupėse būtų skirtingų gebėjimų vaikų. Mažiausias komandos narys paguldomas ant didelio popieriaus lapo ir apvedamas jo siluetas. Kiekvienas komandos narys susiskirsto užduotimis, vieni kitiems padėdami.
Komandose vaikai išsirenka atsakingus asmenis už tvarką, už tylą ir imasi užduoties. Ne visi nariai sutinka būti mažiausiais ir paguldomi ant grindų, todėl mokytojas moko ieškoti kompromiso, pasirinkti kitą narį. Kai vaikai iškerpa ir suklijuoja žmogaus siluetą, raginami įsiminti kūno dalių pavadinimus, kol kiti dar darbuojasi. Pirmosios komandos, kurios užbaigė pirmąją užduotį, imasi žaidimo: kiekvienas sako kurią nors kūno dalį ir kiti turi parodyti ant savęs. Taip žaisdami mokosi kūno dalių pavadinimų
Kai visos komandos atliko užduotį, sustoja prie lentos ir parodo vaikams savo siluetus. Mokytojas užduota klausimą, kuris siluetas pats mažiausias, o kuris pats didžiausias. Kaip tiksliai mes galime tai sužinoti? Vaikai pasiūlo išmatuoti metrais ir centimetrais. Kiekviena komanda išmatuoja savo žmogeliukus ir tiksliai gali pasakyti, kuris didžiausias, o kuris mažiausias ir pagrįsti savo teiginį.
Antroji užduotis: pasirinkti penkias kūno dalis ir joms sugalvoti pratimus, kurie stiprintų pasirinktą kūno dalį.
Komandos, grįžusios į savo darbo vietas, ima tartis ir skirstytis užduotimis. Kiekvienas komandos narys pasirenka po vieną kūno dalį ir galvoja jai pratimą. Duodamas tam tikras laikas pasiruošti.
Kai komandos pasiruošia, stojasi prie lentos ir pristato kitoms komandoms savo pratimus. Vaikai, išeidami prieš savo klasę, pristato savo pratimą ir pasako, kokią kūno dalį šis pratimas stiprina ir kiek kartų jį reikia atlikti (prieš kelias dienas kūno kultūros pamokoje mokytoja rodė daug pratimų, kurie stiprina tam tikras kūno dalis, tačiau nepasakė kodėl juos rodo, todėl visi vaikų pratimai buvo skirtingi ir nesikartojo).
Pamokos pabaigoje vaikai diskutavo: ko išmoko, kaip sekėsi įsiminti kūno dalis.