2024 m. gruodžio 08 d.
Ingridos Kazlauskienės STEAM veikla
„TILTAI”
TIKSLINIS ORIENTYRAS: MATAVIMO VIENETAI (DECIMETRAI, CENTIMETRAI, MILIMETRAI), ŠONINIAI POLIAI (1 DM 5 MM) VIDURINIAI POLIAI (2 DM), UPĖS PLOTIS (2DM 5MM).
Uždaviniai: pastatyk tiltą, kurio šoninių polių aukštis būtų 1 dm 5 mm, vidurinio – 2 dm.
Eiga: vaikams pateikiama informacija apie tiltus, kokia buvo šios idėjos kilmė. Nes žmogui reikėjo pereiti upes, tarpeklius ir jis ėmėsi idėjos pastatyti tiltus. Skaidrėse aptariama informacija, kokios yra tiltų rūšys ir kokie tiltai patys įspūdingiausi. Nuolat akcentuojami ilgio matavimo vienetai, diskusijoje skatinama vaikus matavimo vienetus keisti kitais matavimo vienetais.
Aptariamos naujos sąvokos, reikalingos tilto statybai: polis, sija.
Iškeliamas pagrindinis uždavinys: pastatykite tiltą, kurio šoniniai poliai būtų 1 dm 5 mm, vidurinis polis turi būti 2 dm, po tiltu teka upė, kurios plotis yra 2 dm 5 mm.
Uždavinys sukonkretinamas ant lentos pagal numeraciją, scheminius piešinius ir žodinius paaiškinimus.
Vaikai, susipažinę su užduotimi, įvertina jos sudėtingumą ir pasirenka: ar užduotį atliks po vieną, su draugu, ar komandoje. Susiskirsto ir imasi darbo.
Vaikai polius statė iš Lego kaladėlių ir nuolat matavo ilgius. Sunkiausia buvo sugalvoti kaip sijos būtų pritvirtintos prie tilto polių. Tačiau drąsiai diskutavo vieni su kitais ir spendimus rado. Mokytoja nuolat buvo šalia, dažnai akcentuodavo kiek decimetras turi centimetrų. Ir įtvirtino vaikų žinias. Veikla truko dvi pamokas ir vaikai su mielu noru atsisakė pertraukos tam, kad galėtų vykdyti savo projektą. Daugelis vaikų užduotį įvertino teigiamai, komentavo kas buvo sunkiausia, kas buvo įdomu ir ką darytų kitą kartą kitaip.
S – vaikai supažindinti su gražiausiais pasaulio tiltais.
T – naudojamos skaidrės.
E – skaidrėse pateikiami ir akcentuojami inžineriniai sprendimai. Vaikams statant tiltus, jie pasinaudojo iš teorijos girdėtomis idėjomis, tačiau susidūrė su iššūkiais ir ieškojo inžinerinių sprendimų, kad sijos laikytųsi, kaip padengti sijas, kad tiltu būtų galima eiti.
A – kūrė tiltų dizainą, dekoravo elementais iš popieriaus.
M – skaičiavo/matavo polių ilgius, upės plotį.