2025 m. sausio 17 d.
Giedrės Stankienės STEAM veikla
„TERMOSAI”
ĮVADAS: mokytoja vaikams papasakoja apie termosą ir jo paskirtį. Vaikus skatina diskutuoti, ką vaikai jau žino, kokios medžiagos praleidžia šilumą, o kurios saugo labiausiai.
TIKSLAS: išsiaiškinti, kuri medžiaga geriausiai išlaiko šilumą.
Vaikai pasiskirsto komandomis ir pasirenka medžiagą, kuria apšiltins stiklinį butelį.
Pasirinkimai: vilna, medvilnė, medžio drožlės, folija.
Mokytojas kartu su vaikais aptaria, ką jie mano: kuri medžiaga labiausiai išsaugos šilumą.
Darbo eiga:
Pirmas žingsnis: susitarti su vaikais, iš kokių medžiagų vaikai gamins termosą. Kas sudarys termoso pagrindą: stiklinis ar plastikinis butelis. Kartu priėmė sprendimą, kad stiklinis butelis tinkamiausiais, nes plastikas lydosi nuo karščio.
Antras žingsnis: aptariama, kokių priemonių reikės pagaminti butelio apšiltinimui. Kiekviena komanda pasirenka vieną medžiagą ir priemones jai pritvirtinti.
Trečias žingsnis: vaikai turi pagaminti termosą iš pasirinktos priemonės ir stiklinio butelio. Komandose dirba po tris, keturis vaikus. Kiekvienai komandai duodamos reikiamos priemonės pagrindinėms medžiagoms pritvirtinti prie stiklinio butelio.
Ketvirtas žingsnis: į pagamintus termosus įpilamas verdantis vanduo ir termosai užsukami. Paliekama 60 min.
Penktas žingsnis: po valandos vaikai atsuka savo termosus ir pamatuoja temperatūrą, papasakoja klasės draugams, iš ko gamino savo termosą ir kaip jam pavyko išsaugoti šilumą.
Šeštas žingsnis: vaikai palygino temperatūras savo termosuose ir patikrino, kokia vandens temperatūra buvo butelyje be apšiltinimo medžiagos. Vaikai padarė išvadą, kad termosas, kuris padengtas medienos drožlėmis, labiausiai sulaikė šilumą.