2025 m. sausio  17 d.
Giedrės Stankienės STEAM veikla
„TERMOSAI”

ĮVADAS: mokytoja vaikams papasakoja apie termosą ir jo paskirtį. Vaikus skatina diskutuoti, ką vaikai jau žino, kokios medžiagos praleidžia šilumą, o kurios saugo labiausiai.

TIKSLAS: išsiaiškinti, kuri medžiaga geriausiai išlaiko šilumą.
Vaikai pasiskirsto komandomis ir pasirenka medžiagą, kuria apšiltins stiklinį butelį.
Pasirinkimai: vilna, medvilnė, medžio drožlės, folija.
Mokytojas kartu su vaikais aptaria, ką jie mano: kuri medžiaga labiausiai išsaugos šilumą.

Darbo eiga:
Pirmas žingsnis: susitarti su vaikais, iš kokių medžiagų vaikai gamins termosą. Kas sudarys termoso pagrindą: stiklinis ar plastikinis butelis. Kartu priėmė sprendimą, kad stiklinis butelis tinkamiausiais, nes plastikas lydosi nuo karščio.
Antras žingsnis: aptariama, kokių priemonių reikės pagaminti butelio apšiltinimui. Kiekviena komanda pasirenka vieną medžiagą ir priemones jai pritvirtinti.
Trečias žingsnis: vaikai turi pagaminti termosą iš pasirinktos priemonės ir stiklinio butelio. Komandose dirba po tris, keturis vaikus.  Kiekvienai komandai duodamos reikiamos priemonės pagrindinėms medžiagoms pritvirtinti prie stiklinio butelio. 

Ketvirtas žingsnis: į pagamintus termosus įpilamas verdantis vanduo ir termosai užsukami. Paliekama 60 min.
Penktas žingsnis: po valandos vaikai atsuka savo termosus ir pamatuoja temperatūrą, papasakoja klasės draugams, iš ko gamino savo termosą ir kaip jam pavyko išsaugoti šilumą.

Šeštas žingsnis: vaikai palygino temperatūras savo termosuose  ir patikrino, kokia vandens temperatūra buvo butelyje be apšiltinimo medžiagos. Vaikai padarė išvadą, kad termosas, kuris padengtas medienos drožlėmis, labiausiai sulaikė šilumą.

Elektrėnų sav. Vievio Jurgio Milančiaus pradinė mokykla
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.