„Kaip keitėsi žmogaus būstas“

2025 m. sausio  17 d.
Vitalija Pačkauskienė, STEAM veikla
Tema: „Kaip keitėsi žmogaus būstas“”

Skaidrėsi aptarta kaip laikui bėgant kito žmogaus būstas. Reikšmingiausi interjero elementai, būsto formos, statybinės medžiagos ir žmogaus gyvenimo būdas. Su vaikais diskutuojama, kaip žmogaus išradimai palengvino gyvenimą, pavyzdžiui, kai atrado elektrą. Aptartos ir gamtos kintančios sąlygos, nes seniau žmonės kurdavosi kuo arčiau vandens šaltinių ir kildavo potvyniai. Su vaikais analizavo, kaip būstus žmogus pritaikė, kad potvynių metu jiems nieko nenutiktų. Ryškino naują sąvoką: poliai.

Užduotis: Komandose pasitarti ir pasirinkti tam tikrą istorijos laikotarpį bei pastatyti to laikotarpio namą. Namo plotis ir aukštis turi būti ne mažesnis nei 10 cm ir ne didesnis nei 20 cm.
Darbo eiga:
Vaikai paskirstomi komandomis po keturi vaikus. Dvi komandos pasirinko modernius namus, vieni pasirinko dabartinio amžiaus namus, kiti ateities. Viena komanda kūrė namus, kurie buvo akmens amžiuje. Ir paskutinė nusprendė statyti namą, kai jau žmogus atrado geležį, gebėjo apdoroti medį, pasitelkė molį.

Mokytoja nuolat dalyvavo vaikų kūrimo procese ir klausinėjo, kodėl jie taip pasirinko, prisiminė skaidrėse ir vadovėliuose jau aptartą ir rastą informaciją. Diskutavo, kaip jie planuoja statyti, kodėl renkasi vienas ar kitas priemones. Vaikai labai kūrybingai pažvelgė į užduotį ir sukūrė ne tik namą, interjerą, bet ir pavaizdavo gyvenimo sąlygas. Sumontavo kiemą, takelius, laužavietes.

Po užduoties atlikimo, kiekviena komanda pristatė savo namus, darsyk analizavo pasirinktus laikotarpius: kas sekėsi ir kas nepavyko kaip norėjo.  Kiekviena komanda savo statiniuose apgyvendino ir naminius gyvūnus. Tik akmens amžiuje vaikai akcentavo, kad žmogus buvo medžiotojas ir neaugino naminių gyvūnų. Mažieji puikiai įvardijo istorijos laikus.
Kiekvienas namas darbo eigoje buvo matuojamas, o mokytoja pristatymo metu patikrino, ar atitiko užduoties reikalavimus.

Elektrėnų sav. Vievio Jurgio Milančiaus pradinė mokykla
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.